Finala Cupei României a fost o producție grandioasa facuta de Pro TV care a adus și o audiență pe măsură. Meciul dintre Steaua și Dinamo a depășit orice meci nu doar din acest an, ci din 2009 pâna în prezent! Ratingul pe publicul comercial (18-49 ani, urban) a fost de 17, iar cota de piață de 47%! Practic jumătate din televizoarele deschise aseară între 21 și 23 au fost pe Pro TV, asta în condițiile în care meciul este teoretic un program destinat în special publicului masculin. În clasamentul audiențelor, pe locul al doilea s-a situat Antena 1, cu 3,6 rating, de 5 ori mai puțin decât meciul!
Într-un top 3 al meciurilor din acest an, finala Cupei este urmata de Bosnia – România în preliminariile Euro 2012, transmis tot de Pro TV, rating 14,2 pe același target, și semifinala Cupei, Brașov – Steaua, cu 11,5 rating.
Ca numar de oameni, finala a fost urmarita de aproape 3,5 milioane de români, cu minutul de aur la final, la 23:12, când 4.289.000 de români se uitau la meci conform cifrelor oficiale furnizate de GfK România, de data aceasta pe întregul eșantion de oameni. Timp de doi ani de zile, Liga I n-a produs nici o meci cu o audien?a superioara partidei de aseara. De altfel, ultimul meci cu o audien?a mai mare a avut loc în 2009, pe 28 martie, când Antena 1 a transmis România – Serbia în preliminariile CM, rating 21 pe publicul comercial.
Față de alte meciuri dintre Steaua și Dinamo, diferența e chiar mai covârșitoare. Fie ca a transmis Antena 1, TVR, Kanal D sau Digisport, primele cu o acoperire cel puțin similara Pro TV, niciun derby din ultimii cinci ani nu a fost mai audiat. Iar în topul derby-urilor de când sunt masurate audienețe pe primul loc se afla tot un meci transmis de Pro TV, în 2002, cu un rating de 19,9% pe publicul comercial.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER